Dessa tekniska underv(ä)rk

Jag är en sån duktig husmor. Speciellt bra är jag på att tvätta mobitelefoner. Helst i 60 grader,men 40 funkar med i värsta fall.
Två ggr har jag testat genom tiderna och med ungefär samma resultat.
Dom blir väldigt rena.
Jodå,jag kan minsann.
I vilket fall som helst så hjälper det inte hur ren den är när det inte finns minsta liv i den.
Alldeles ny var den också så egentligen behövde den inte tvättas.
För en liten stund sen gick jag så iväg med den till butiken och försökte se så oförstående ut som jag bara kan. Och det vill inte säga lite.
Killen i butiken plockade ut batterier och suckade..hm funktskadad.
Ojdå,sa jag,,,men lite fukt ska dom väl tåla....kanske....
Han visade mej att på batterier satt en liten indikator som visade rött.  Röd indikator=fukt.
Vi skickar in den sa han,men ta med batteriet hem (han log lite).
Sen sa han nåt som fick mej att fundera på hur mycket tekniska prylar man har hemma.
Han: dom skickar ett sms när den är färdig.
Jag: vart?
Han: har du ingen mer mobil?
Jag ehh...nej,men jag kanske kan låna nån av barnen.

Hur många ska man ha för att täcka upp alla tvättider?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0