En hel del

Det har hänt en hel del och jag har varit dålig på att skriva. Har väl kanske iofs varit bättre på att ta vara på stunden på nåt vis.
Kärleken blomstrar. Så gott den nu kan göra det på avstånd. Fördelen är väl att man inte tröttnar på varann  hehe
Längtan är stor och det blir intensiva möten när dom väl infaller. Det är underbart. Förhoppningsvis inte alltid kort.
Jag har blivit ett helt år äldre också. Det känns inte så.
Jag går fortfarande och väntar på att bli så där vuxen,klok och förståndig som dom vuxna var när jag var barn.
Jag lär få vänta.
Jag väntar även på att min bil ska tina. Nu står den på parkeringen och fryser. Åtminstone i bränsleledningen.
Det är konstigt hur fort man vänjer sej vid att ha bil och friheten det medför. Jag klarade mej utan i drygt två år men nu när jag väl har en så får jag panik när den inte går på ett par veckor.
Jag har också en känsla av att våren kommer bli sen. Och det bara för att min bil ska stå kvar där den står.
Varje morgon går jag direkt ut i köket och kollar om det möjligen kan vara lite mildare,men nej då.
Kylan stannar envist kvar.
Aina är allvarligt sjuk. Min farbrors fru alltså. Hon har en elakartad tumör i huvudet. Det mesta av den är bortopererad nu och operationen gick bra. Nu väntar hon på svar så hon kan få rätt behandling.
Cancer är en lömsk sjukdom. Cancer är en ond sjukdom. Ondska ska bekämpas. Och Aina kämpar. Hon är en människa som man förknippar med energi och optimism, och det är tur. Om alla var lika starka och positiva som hon så hade cancer inte funnits.
Tankarna finns hos dej Aina och jag vet att det kommer gå bra för du är en segrare!!

Det är inte bara elände.
Vanja har fått för sej att hon ska börja åka slalom. Och jag är helt klart impad. Inte minst av hur hon lyckas få mej att springa upp och ner för backen  hehe
Hon är i vilket fall som helst riktigt duktig ( till skillnad mot mej när jag försökte en gång i tiden)
Hon kanske kan bli en riktig stjärna och vinna lite pengar till sin mamma *L*
Fan vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0