Nytt år

Jaha ja, nu är det nytt år igen. Det tar väl som vanligt ett halvår innan man slutar skriva fel årtal men det får man leva med.
Jag känner på mej att det kommer bli ett bra år. Det bara känns så. Det gör det alltid faktiskt och när man sen blickar tillbaka så ser man att man i stora drag hade rätt.
Visst finns det det som inte var så positivt men man har en förmåga att "glömma" sånt. Jag har s.k. selektivt minne.
Det är för det mesta positivt det också  hehe
Nu skulle jag lagt in en massa fina bilder men jag har dom inte på min dator. Ska lägga in dom så fort jag hinner.

Julen var vacker och minnesvärd. För det första var det ju faktiskt en riktigt vit jul för en gång skull. Alla var nöjda och glada.
Inte minst jag då  :)
På julaftons kväll kom nämligen Stefan hit och sedan stannade han i flera dagar. En jul med mycket kärlek och värme. Kan det bli bättre?
Nyår firade jag uppe hos honom i Karlskoga. Det var ca 10 minus när jag körde hemifrån och när jag kom upp dit var det 23!! Jag märkte skillnaden när jag skulle ut en sväng och lätta på trycket som det så vackert heter.
Kan ju säga att det inte tog många sekunder hehe
Men så vackert det var längs vägen!!
Snötyngda granar och höga snövallar hela vägen. Det var som att köra rakt in i ett sago-landskap.
Freja fick lite problem att gå. Det var kallt för tassarna innan hon vande sej och hon såg ganska rolig ut när hon försökte gå på två ben åt gången *L* Som tur var blev det några grader mildare sen så dom problemen försvann.
På nyårsafton sov jag mesta tiden på soffan( jag blir så trött på kvällarna nu),men vid halv tolv vaknade jag till och klädde på mej rejält. För ut ska man ju.
När vi väl tänkte att firande var över så ringde Stefans grannar och undrade om vi hade nåt bubbel kvar. Det hade vi så dom kom över och sen var det full fart till ungefär kl 4 på morgonen.
Oväntat men roligt.
Lite oro har dock letat sej in. Min farbrors fru (blir det min faster?) har blivit sjuk och än så länge vet dom inte riktigt vad det är. Hon skulle in och ta prover idag så jag ska ringa dit ikväll och höra om dom vet något ännu.
Kanske berättar mer om det sen om hon vill det.
Ja just det förresten. Fick låna en mobil av henne och när jag kommer hem med den så visar det sej att min lilla ängel har köpt en mobil till sin mamma i tidigt födelsedags-present.
Hon är så gullig så det är inte sant. Vet inte hur jag har förtjänat en sån unge.
Dom är ju rätt gulliga allihop för den delen *L*
Idag har vi varit ute på Bolmen och testat våra skridskor. Det var härligt men jag är lite rädd för isar i största allmänhet. Skulle haft nåt med så man kunde testa hur tjock isen är.
Vi överlevde iaf och vi ska väl snart ut där igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0