Demonen

Dom står där i busskuren. Tre män. Dom ser helt vanliga ut. Men vi vet alla att han i mitten inte är vanlig alls. Vi vet att han är en demon.
Min vän går emot honom. Tar hans hand och låter sig ledas bort. En av demonens vänner ger henne ett vapen. Sticker till henne det när dom passerar.
Det är någon form av kniv. En c.a 7 cm lång kniv med rundad egg. Den är vass både på in- och utsidan. Det ser jag förstås inte men jag vet det ändå.
Jag tänker att hon kanske ska kunna försvara sig med den på något vis.
Långsamt försvinner dom bort och jag står bara och tittar efter dom. Jag vet att hon kommer råka illa ut,men det är hennes eget val.
På morgon sitter hon i en bil utanför huset och jämrar sig. Hon säger : jag har ont i magen,jag blöder här. Hennes händer visar mot magen.
Jag rusar in och ringer ambulans, men när jag kommer ut igen så är hon borta.
Jag vet att han har hämtat henne.

I nästa ögonblick slåss jag vilt mot demonen. Jag håller honom i ett fast grepp och kastar honom fram och tillbaka. Slår honom om och om igen mot marken. Jag vet att när jag släpper honom är jag död. Man kan inte slå ihjäl en demon.
Det är då jag kommer på vad man ska ha kniven till. Det är inte för att döda demoner. Det är för att göra slut på allting när man inte klarar mer.

Sedan vaknar jag. Genomsvettig och alldeles slut.
Jag har ringt och pratat med min vän idag, och varnat henne för att följa med främmande män *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0